Co robi SoftBank?

Category: Uzyskać Więcej
17 lutego 2021

Z rocznymi przychodami przekraczającymi 82 miliardy dolarów SoftBank Group Corp. (SFTBF) jest obecnie 72. największą firmą na świecie pod względem przychodów, według magazynu Fortune. Co więcej, zgodnie z oceną magazynu, SoftBank jest również siódmą co do wielkości firmą w Japonii, kraju, w którym mają swoje siedziby jedni z największych producentów samochodów na świecie. W kilku innych krajach, na przykład w Wielkiej Brytanii, SoftBank byłby zdecydowanie największą firmą. Przyjrzyjmy się bliżej temu, co robi SoftBank według segmentów, co sprawia, że ​​jest tak duży.

SoftBank prowadzi obecnie działalność w kilku głównych segmentach, w tym w krajowej telekomunikacji, Sprint, Yahoo Japan, dystrybucji i ARM. Oto zestawienie tego, o co chodzi w każdym głównym segmencie. (Aby uzyskać więcej, zobacz także: Dlaczego SoftBank jest zainteresowany robotyką .)

Telekomunikacja krajowa

Segment telekomunikacji krajowej jest drugim co do wielkości segmentem sprawozdawczym SoftBanku. W ramach tego segmentu SoftBank sprzedaje urządzenia mobilne oraz świadczy usługi łączności komórkowej i szerokopasmowej klientom w Japonii. Firma świadczy również usługi telekomunikacyjne – na przykład usługi transmisji danych i telefonii stacjonarnej – klientom korporacyjnym w Japonii.

Krajowy segment telekomunikacyjny SoftBank jest wynikiem połączenia czterech krajowych spółek telekomunikacyjnych SoftBank – SoftBank Mobile Corp., SoftBank BB Corp., SoftBank Telecom Corp., Ymobile Corporation – w SoftBank Corp. Od momentu połączenia krajowy segment telekomunikacyjny miał dwie główne firmy, w tym SoftBank Corp. i Wireless City Planning Inc., które oferują usługi bezprzewodowego dostępu szerokopasmowego.

SoftBank klasyfikuje usługi świadczone w krajowym segmencie telekomunikacyjnym na dwie kategorie. Obejmują one usługi komunikacyjne i usługi handlu mobilnego. W ramach usług komunikacyjnych SoftBank oferuje konsumentom usługi telefonii komórkowej za pośrednictwem SoftBank i Y! Marki mobilne. Ponadto firma oferuje usługi transmisji danych i komunikacji stacjonarnej, zarówno dla klientów indywidualnych, jak i dla przedsiębiorstw, poprzez usługi szerokopasmowe „SoftBank Hikari i „Yahoo! BB, a także szerokopasmowe systemy bezprzewodowego dostępu do planowania miast.

W ramach usług handlu mobilnego, SoftBank we współpracy z Yahoo Japan oferuje usługi zakupów online. Krajowy segment telekomunikacyjny odnotował sprzedaż netto w wysokości 21,97 mld USD w okresie dziewięciu miesięcy zakończonym 31 grudnia 2017 r.

Sprint

Ze sprzedażą netto w wysokości 24,85 mld USD w okresie dziewięciu miesięcy zakończonym 31 grudnia 2017 r., Segment Sprint jest największym segmentem operacyjnym SoftBank i, jak sama nazwa wskazuje, segment ten odzwierciedla wyniki z udziału SoftBank w Sprint Corporation (S). SoftBank nabył większościowy pakiet udziałów w Sprint w lipcu 2013 r. Sprint świadczy usługi telefonii komórkowej i telefonii stacjonarnej, a także sprzedaż i dzierżawę urządzeń mobilnych w USA. SoftBank posiada ponad 80% głosów w Sprint. Podczas gdy próbował zorganizować fuzję, aby stworzyć znacznie większy ślad telekomunikacyjny w USA, SoftBank zdecydował się odwołać fuzję Sprint z T-Mobile (TMUS) ze względu na spory dotyczące własności i struktury powstałego podmiotu.

Yahoo Japan

Segment Yahoo Japan przedstawia wyniki udziału SoftBank w Yahoo Japan Corporation. Yahoo Japan powstała jako spółka joint venture pomiędzy amerykańską firmą internetową Yahoo Inc., która niedawno zmieniła nazwę na Altaba Inc. (AABA) i SoftBank. Według korporacyjnej strony internetowej Yahoo Japan, z 36,4% udziałem, SoftBank jest największym udziałowcem Yahoo Japan.

Ogólnie rzecz biorąc, Yahoo Japan zarabia na reklamach internetowych, handlu elektronicznym i usługach członkowskich. W związku z tym w segmencie Yahoo Japan SoftBank głównymi firmami są Yahoo Japan Corp. i Askul Corp, które oferują usługi za pośrednictwem platform takich jak Yahoo News, serwis aukcyjny Yahuoku i serwis e-commerce B2C Lohaco. Segment ten odnotował sprzedaż netto w wysokości 5,94 miliarda USD w okresie dziewięciu miesięcy zakończonym 31 grudnia 2017 r., Co czyni go czwartym co do wielkości segmentem SoftBank.

Dystrybucja

Segment dystrybucji obejmuje dwie główne firmy, w tym amerykańską firmę zajmującą się dystrybucją urządzeń mobilnych Brightstar Corp. oraz SoftBank Commerce & Service Corp. SoftBank początkowo kupił 57% udziałów w Brightstar w październiku 2013 r., Ale w całości kupił firmę w 2014 r.

Według SoftBank, Brightstar oferuje „hurtową sprzedaż urządzeń mobilnych i akcesoriów, rozwiązania do zarządzania łańcuchem dostaw do dystrybucji urządzeń mobilnych i zarządzania zapasami, ubezpieczenia i wykup urządzeń mobilnych, rozwiązania detaliczne i usługi finansowe producentom i operatorom urządzeń mobilnych.

SoftBank Commerce & Service Corp. oferuje oprogramowanie i sprzęt, infrastrukturę sieciową i usługi konsultingowe dla klientów indywidualnych i korporacyjnych w Japonii. W okresie dziewięciu miesięcy zakończonym 31 grudnia 2017 r. Segment dystrybucji plus usługi nieskategoryzowane odnotował sprzedaż netto w wysokości 9,35 miliarda USD.

Segment ARM został dodany do Grupy SoftBank dopiero we wrześniu 2016 roku po przejęciu przez SoftBank ARM Holdings Plc, brytyjskiej firmy zajmującej się projektowaniem półprzewodników i oprogramowania. Nabycie ARM było oparte na oczekiwaniu, że ARM będzie liderem w przejściu na internet rzeczy lub IoT. Biorąc pod uwagę, że segment ARM został uwzględniony dopiero we wrześniu 2016 r., Odnotował sprzedaż netto w wysokości zaledwie 1,4 mld USD w okresie dziewięciu miesięcy zakończonym 31 grudnia 2017 r.

Robotyka

Softbank trafił na pierwsze strony gazet w czerwcu 2017 roku, kiedy ogłosił zakup Boston Dynamics za nieujawnioną kwotę. Firma robotyczna z Bostonu znana jest ze swoich czworonożnych robotów-psów i dwunożnych robotów podobnych do ludzi. Jeden z ich ostatnich wynalazków, Atlas, oszołomił świat, kiedy Boston Dynamics opublikował wideo przedstawiające humanoida wykonującego salto w tył. Softbank produkuje również Pepper, robota mówiącego po japońsku, który ma być używany do rozmów i jako osobisty asystent, coś w rodzaju skrzyżowania Alexy z robotyczną pokojówką The Jetsons. (Aby uzyskać więcej, zobacz także: SoftBank kupuje Google Boston Dynamics ).

Inwestycje

W maju 2017 roku SoftBank ogłosił utworzenie funduszu o wartości 100 miliardów dolarów na inwestycje w spółki technologiczne. Inni inwestorzy tego funduszu to rząd Arabii Saudyjskiej, Foxconn Technology, Apple Inc., Qualcomm i Sharp Corporation. Softbank już rozpoczął wdrażanie tej gotówki, ogłaszając inwestycję 4,4 miliarda dolarów w WeWork. Jednak SoftBank inwestuje w firmy znacznie dłużej. W swoim portfolio ma takie firmy jak Uber, Didi Chuxing, Slack itp.