Biedronka wprowadza nowy sposób płatności

Od 17 września we wszelkich sklepach sieci Biedronka wolno korzystać z możliwość opłacania przy pomocy BLIKA. To nie koniec nowych rozwikłań dla klientów - sieć w kilku sklepach testuje też kasy samoobsługowe.

BLIK to ogólnokrajowy wzorzec płatności, działający w programach bankowości mobilnej. Możliwość korzystania z tego systemu dzierży obecnie ok. 90 proc. wszystkich klientów krajowych przedsiębiorstw finansowych.

- Wedle badań CBOS, w 2017 r. już 92 proc. Polaków używało telefonów komórkowych. Coraz więcej jest także sondaży wskazujących na wówczas, że nie wyobrażamy samemu, by nie zabrać wraz ze sobą telefonu z mieszkaniu. Mając na względzie owe trendy, chcieliśmy w naszych sklepach rozszerzyć metody dokonywania płatności o BLIKA. Za pomocą temu rozwiązaniu od w tej chwili nasi klienci, będący fanami nowych technologii, mogą zapomnieć o portfelu i bez przeszkód przyjść po promocje wyłącznie z telefonem a mianowicie mówi Karol Sęktas, szef działu doskonalenia pracy sklepów Biedronka.

- Umożliwienie płatności BLIKIEM w Biedronce to bardzo ważny chód w rozwoju systemu, bowiem coraz więcej osób płaci przy ten sposób w hurtowniach stacjonarnych. Tylko w minionym trymestrze, liczba tego typu transakcji wzrosła aż o 93 proc. w stosunku do pierwszego kwartału 2018 roku - dodaje Adam Kokoszkiewicz, dyrektor departamentu sprzedaży Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA.

Jak płacić BLIKIEM?

By zapłacić zbytnio zakupy przy pomocy BLIKA, trzeba wprowadzić kod BLIK, znajdujący się w aplikacji mobilnej banku na smartfonie, do terminala płatniczego w sklepiku. Następnie zatwierdzić transakcję kodem PIN w telefonie.

Foto: Jeronimo Martins Nasz kraj / materiały prasowe Sposób postępowania płacenia BLIKIEM

Aplikacja odrabia zarówno w kasach zwykłych, jak i samoobsługowych. Ów ostatnie kasy to kolejne ułatwienie dla klientów, które sprawić ma, że kadra w sklepach Biedronki będzie szybsza.

Biedronka testuje kasy samoobsługowe

Obecnie firma testuje kasy bez kasjerów w sześciu sklepach na terenie Warszawy i Gdańska. Ostatnio dołączyła do nich jednostka przy ul. Dolnej w stolicy, znajdująca się w biurowcu Jeronimo Martins Polska, gdzie pojawiły się cztery biura samoobsługowe.

- Wprowadzanie nowych rozwiązań technologicznych wpływa na komfort zakupów kontrahentów, pozwala poznać ich nawyki zakupowe, a jednocześnie popiera pracę kasjerów - melduje biuro prasowe Jeronimo Martins Polska.

Czy kasy pojawią się w kolejnych sklepach? Firma unika na razie konkretów. a mianowicie Na bieżąco analizujemy dalsze możliwości wykorzystania nowych inżynierii w obszarze sprzedaży bezgotówkowej i ich potencjał do rozszerzenia na większą cyfrę sklepów - podaje okaziciel Biedronki.

Biedronka wówczas największa sieć detaliczna przy Polsce, posiadająca ponad 2830 sklepów w ponad 1000 miejscowości. Średnio jej sklepy odwiedza blisko 4 mln klientów dziennie.