CD Projekt - wyniki pieniężne za 2018 rok, marzec 2019

CD Projekt podał wyniki zbyt 2018 r. Kapitał prywatny spółki przekroczył miliard złotych

CD Projekt odnotował 109, 33 mln zł skonsolidowanego zysku netto w 2018 roku wobec 200, dwudziestu siedmiu mln zł rok wcześniej. Rok do roku spadły zarówno przychody, zysk, oraz EBITDA, ale po jednego razu pierwszy w historii spółki poziom i kapitałów własnych i suma bilansowa stajnie przekroczyły miliard złotych.

Zysk operacyjny CD Planu wyniósł 112, 39 mln zł wobec 240, 94 mln zł zysku rok wcześniej, a skonsolidowane zarobki ze sprzedaży sięgnęły 362, 9 mln zł w 2018 r. wobec 463, 18 mln zł rok kalendarzowy wcześniej.

W ujęciu jednostkowym zysk netto po 2018 r. wyniósł 109, 45 mln zł wobec 184, 61 mln zł zysku rok wcześniej.

Wyniki CD Projektu za 2018 rok. Wiedźmin nadal wehikułem napędowym

Kolejny dwanaście miesięcy z rzędu wynik grupy zbudowany był na bardzo dobrej sprzedaży Wiedźmina 3: Nie dający się kontrolować Gon. W segmencie GOG najlepszym przychodowo tytułem był również tytuł z wiedźmińskiego uniwersum - Gwint. Dzięki osiąganym wynikom oraz stałemu rozwojowi działalności w trakcie minionego roku zarówno suma bilansowa grupy, jak i poziom kapitałów własnych, po raz pierwszy w historii przekroczyły symboliczny 1 mld zł.

Skonsolidowane zyski ze sprzedaży produktów osobistych wyniosły w analizowanym roku 235 919 tys. zł i miały największy wkład (65 proc. ) przy całkowitej sumie przychodów ze sprzedaży Grupy, podano w raporcie.

"Przychody wraz ze sprzedaży towarów i materiałów zostały wypracowane w wielkiej większości w zakresie segmentu GOG. com i dotyczyły zwłaszcza cyfrowej dystrybucji gier od zewnętrznych dostawców do ostatecznych klientów platformy. Wygenerowana w ramach tej pozycji kwota 126 874 tys. złotych stanowiła 35, 0 proc. całkowitej sumy przychodów ze sprzedaży i była lepsza w stosunku do r. porównawczego o 9, jednej proc. " - charakteryzuje firma w raporcie. Jak i również wyjaśnia:

Do przyrostu poziomu sprzedaży towarów przy segmencie GOG. com przyczyniły się działania polegające dzięki stałym poszerzaniu katalogu oferowanych tytułów, prowadzeniu sezonowych akcji promocyjnych oraz implementacji oryginalnych funkcjonalności, takich jak Konta Użytkownika czy Przegląd Działalności. W efekcie, co do zdobytych przychodów ze sprzedaży towarów pochodzących od zewnętrznych sklepów, 2018 r. był bezkonkurencyjnym rokiem w historii portalu GOG. com.

Wykazane w roku 2018 przy stosunku do roku poprzedniego niższe przychody ze zbytu, przekładające się automatycznie na poziom skonsolidowanego zysku netto, są naturalną konsekwencją upływu kolejnego, czwartego roku od premiery Wiedźmina 3, generującego dla spółki największą cena przychodów. Nowe towary - Gwint oraz wprowadzona do odwiedzenia sprzedaży pod koniec 2018 roku gra Wojna Krwi - łącznie w nieznacznym stopniu dołożyły się do zysku netto w bieżącym okresie.

Zobacz też: Sąd oddalił pozew CD Projektu przeciwko Skarbowi Państwa. Firma domagała się 35 mln zł

Jednocześnie koszty segmentu CD Wzór Red w stopniu operacyjnym obciążone były kosztami związanymi wraz z niewydanym jeszcze i realizowanym w okresie sprawozdawczym największym projektem w historii CDP - grą Cyberpunk 2077 i jej kampanią promocyjną rozpoczętą w czerwcu 2018 r., dodano także.

Baryłka ropy za 35 dolarów? «Możliwa jest powtórka krachu z 2009 roku» Surowce