Kredyt, przedłużenie

Category: Twoja Ocena
17 lutego 2021

Udzielanie kredytów klientom może być przypadkowe. Skąd będziesz wiedzieć, czy klient ma duże ryzyko kredytowe? Jak możesz sprawdzić, czy przedłużenie kredytu faktycznie zwiększy Twoje zyski? Czy sprzedaż na kredyt będzie kosztować dodatkowo? Zanim zdecydujesz się kontynuować, upewnij się, że znasz odpowiedzi na wszystkie te pytania.

Cash and carry to najbardziej efektywny sposób prowadzenia interesów. Eliminuje konieczność sprawdzania zdolności kredytowej i kosztownego monitorowania należności oraz minimalizuje ryzyko strat operacyjnych.

Ze swej natury niektóre rodzaje działalności – produkcja na zamówienie, profesjonalni usługodawcy i sklepy wielobranżowe – wymagają prostych transakcji gotówkowych. Inne przedsiębiorstwa – na przykład wykonawcy robót budowlanych i producenci odzieży – muszą oferować klientom kredyty.

Oferowanie kredytu może

  • Zachęcaj klientów do większych wydatków, co może skutkować zwiększoną sprzedażą, jeśli należności zostaną zamienione na gotówkę;
  • Zwiększaj dobrą wolę klientów i buduj dobre relacje z klientami;Spraw, aby Twoi klienci byli mniej wrażliwi na cenę i bardziej skoncentrowani na oferowanych przez Ciebie usługach.Aby zilustrować te kwestie, rozważmy małą księgarnię w Minnesocie, która sprzedawała książki studentom za gotówkę. Po roku działalności sklep spadł o 60 procent poniżej przewidywanego wolumenu z pierwszego roku i musiał stracić kilka tysięcy dolarów.

    Następnie właściciel przeprowadził proste badanie klientów sklepu i odkrył, że większość z nich działa na podstawie miesięcznego budżetu; fundusze pochodziły ze stypendiów lub z domu. Na tym rynku ludzie tradycyjnie wysyłali pieniądze swoim dzieciom pierwszego dnia miesiąca.

    Przez trzy lub cztery dni w okolicach pierwszego dnia wielkość sprzedaży i ruch pieszy były dobre. Ale przez pozostałe dni sprzedaż osiągnęła najniższy poziom. Właściciel próbował wszystkiego – więcej reklam, promocji sprzedaży, ofert rabatowych – ale nic nie działało.

    Jednak w drugim roku działalności księgarni właściciel zaczął udzielać kredytów studentom. Biznes powiększył się, a jego sprzedaż w pierwszym kwartale wzrosła o ponad 200 procent.

    Z udzieleniem kredytu wiążą się pewne koszty. Główne ryzyko polega na tym, że klient może nie zapłacić. Statystyki wskazują, że od 97 do 98 procent wszystkich rachunków kredytowych w Ameryce spłacanych jest terminowo. Jednak te pozostałe 2 do 3 procent mogą zepsuć niektóre małe firmy.

    Kredyt kosztuje. Oferując kredyt, sprzedajesz przedmiot, za który już zapłaciłeś, przy założeniu, że jutro zapłacisz kupującemu. Dolary do zapłacenia za produkt pochodzą z kapitału operacyjnego, którego nie masz wtedy pod ręką, aby ponownie zainwestować w swój biznes.

    W efekcie klient korzysta z Twojego produktu na kredyt, podczas gdy Twoje koszty operacyjne i potrzeby gotówkowe nadal rosną. Jeśli zdecydujesz, że możesz bezpiecznie przenosić wierzytelności w wysokości 20 000 USD, w ten czy inny sposób będziesz musiał zastąpić te 20 000 USD w przepływie gotówki.

    Kredyt kosztuje również czas. Dla większości właścicieli małych firm czas jest cennym i ograniczonym dobrem. Dodając decyzje kredytowe do obciążenia, spędzasz czas na dokonywaniu tych wyborów, zamiast zajmować się innymi aspektami swojej firmy.

    Innymi poważnymi wadami oferowania kredytu są potencjalne straty, gdy klient nie płaci lub zajmuje to dużo czasu, a także dodatkowe koszty sprawdzania zdolności kredytowej, członkostwa w biurach kredytowych i opłat, rabaty przy sprzedaży oraz koszty agencji windykacyjnych i prawników.

    Kiedy jednak wszystko zostanie powiedziane i zrobione, konkurenci mogą po prostu zmusić Cię do zaoferowania kredytu. Być może będziesz musiał zapewnić kredyt nie tylko w celu zwiększenia sprzedaży, ale także w celu jej utrzymania.

    Oferując kredyt, przyjmujesz cztery podstawowe założenia:

    1. Twój klient ma zamiar zapłacić;
    2. Twój klient jest w stanie zapłacić;Że nic się nie stanie, aby zapobiec płatności;Czy Twoja ocena charakteru i uczciwości klienta jest dokładna.Dane kredytowe i historia z przeszłości dają wstępne wskazanie intencji klienta i zdolności do zapłaty. Historia płatności w przeszłości pomaga przy trzecim założeniu. Z czwartym założeniem można sobie poradzić tylko na podstawie swojego doświadczenia w biznesie, wiedzy na temat ludzkich zachowań i tego, co wiesz o swoich klientach.

      Weryfikacja kredytu jest dość łatwa. W formularzu wniosku kredytowego poproś o trzy referencje handlowe oraz nazwę i oddział banku wnioskodawcy. Zadzwoń do banku, podaj swoje imię i nazwisko oraz nazwę firmy i poproś o ocenę zdolności kredytowej klienta. Zapytaj, jak długo konto było otwarte, średnie saldo i czy bank ma doświadczenie kredytowe z tym kontem.

      Następnie skontaktuj się z każdym z referencji handlowych klienta i powiedz każdemu, kto odpowie, że chcesz uzyskać rating kredytowy jednego z jego klientów. Zapytaj, jak długo konto było otwarte, jaka kwota została przyznana i jak klient płaci. Po skontaktowaniu się z księgowym zwykle nie musisz nawet zadawać tych pytań – niezbędne informacje zostaną podane na ochotnika. Możesz również uzyskać członkostwo w lokalnym biurze kredytowym i sporządzać raporty na każdym koncie lub skorzystać z jednej z usług oceny finansowej dla firm, takich jak Dun & Bradstreet. W ten sposób, jeśli klient ma jakieś wyroki przeciwko niemu lub historię powolnych płatności z kimkolwiek, będziesz o tym wiedzieć.